Audible slaat first-look deal met AGF-media (exclusief)

Audible heeft een eerste-look-ontwikkelings- en productieovereenkomst getekend met het audio-entertainmentbedrijf Fresh Produce Media.

Als onderdeel van de deal zal Fresh Produce meerdere gescripte en documentaire audioseries maken in genres zoals kunst en entertainment, muziek, wellness, echte misdaad en sciencefiction. De eerste Audible Original van Fresh Produce, een achtdelige audiodocumentairereeks over de Latinx-oorsprong van punkmuziek,  gaat exclusief op Audible 10 maart in première. De serie zal Audible’s eerste productie zijn die gelijktijdig in het Engels en Spaans wordt uitgebracht.

 

 

Fresh Produce is eind vorig jaar opgericht door Jason Ross, tevens de oprichter van adviesbureau Mercer + Ross. Tot de oprichters van het audiobedrijf behoorden ook voormalig Spotify Studios executive Maureen Traynor, voormalig AMC Networks en IMC digital media executive Colin Moore en voormalig RadicalMedia executive producer Joe Killian.

“We zijn verheugd om met Audible samen te werken om nieuwe en boeiende audio-first IP te ontwikkelen en te produceren. We delen een toewijding aan productiekwaliteit en talentgedreven verhalen vertellen”, aldus Ross. “Samen kijken we ernaar uit om de komende jaren de grenzen van audio-ervaringen te verleggen.”

Het afgelopen jaar heeft Audible een aantal audiopartnerschappen gesloten met productiebedrijven onder leiding van talent als Lena Waithe, Laura Dern en Jayme Lemons , Kenya Barris,  Queen Latifah en Shakim Compere  en LeBron James en Maverick Carter .

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here