Disney+ voegt goedkopere, door advertenties ondersteunde laag toe

Disney+ staat op het punt goedkoper te worden.

De vlaggenschip -streamingservice van The Walt Disney Co. voegt later dit jaar een minder dure advertentie-ondersteunde laag toe, met plannen om in 2023 een internationale optie te lanceren.

 

“De toegang tot Disney+ uitbreiden naar een breder publiek tegen een lagere prijs is een overwinning voor iedereen – consumenten, adverteerders en onze verhalenvertellers”, zei Kareem Daniel , voorzitter van Disney Media and Entertainment Distribution, in een verklaring. “Meer consumenten zullen toegang krijgen tot onze geweldige inhoud. Adverteerders zullen een breder publiek kunnen bereiken en onze verhalenvertellers zullen hun ongelooflijke werk kunnen delen met meer fans en families.”

Directeuren van Disney speelden met het idee om Disney+ te lanceren met een advertentie-ondersteunde laag en een advertentievrije laag, een strategie die de inspanningen van andere grote entertainmentconglomeraten zou weerspiegelen. Toen Disney+ echter in november 2019 werd gelanceerd , deed het dat zonder enige reclame . Een bron bij het bedrijf zei destijds dat ze zich met een kleinere bibliotheek dan Netflix (en al een lagere prijs) wilden concentreren op het groeiende aantal abonnees, wetende dat de optie om advertenties toe te voegen beschikbaar zou zijn als de groei zou vertragen.

De groei van het aantal abonnees voor Disney+ vertraagde vorig jaar, vooral in Noord-Amerika. En hoewel het bedrijf in het afgelopen kwartaal meer Disney+-abonnees heeft toegevoegd dan voorspeld (het heeft nu ongeveer 130 miljoen), vindt een groot deel van die groei plaats in het buitenland in markten met lagere prijzen. Een nieuwe, goedkopere advertentielaag in de VS zou hier nieuwe groei kunnen stimuleren en tegelijkertijd aanzienlijke inkomsten kunnen opleveren.

In een verklaring zei Disney’s hoofd van advertentieverkoop, Rita Ferro, dat ze meer over het plan zal vertellen tijdens de presentatie van het bedrijf in mei, eraan toevoegend dat “adverteerders hebben aangedrongen op de mogelijkheid” om samen te werken met Disney+.

De waarde van reclame is aanzienlijk. De andere grote streamingdienst van Disney, Hulu, biedt een advertentie-ondersteunde laag voor $ 6,99 per maand, en genereert ongeveer evenveel advertentie-inkomsten van die gebruikers als abonnementsinkomsten. Met zijn grotere bereik (Hulu heeft slechts 45 miljoen abonnees), heeft Disney+ het potentieel om aanzienlijk meer advertentie-inkomsten te genereren.

Nu Disney+ advertenties krijgt, zullen Netflix en Apple TV+ in feite de enige grote streamingdiensten worden zonder advertenties om ze te ondersteunen. Netflix-managers noemen hun advertentievrije omgeving al lang als een onderscheidend kenmerk, hoewel marketeers al lang het bereik en de betrokkenheid van de streamingdienst begeren.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here